Talare

Mimi Turner
Global Head of Marketing Innovation, LinkedIn Marketing Solutions

Mimi Turner är varumärkesbyggare och strateg med bakgrund som chef för EMEA och Lat Am för LinkedIns tankesmedja The B2B Institute, direktör för strategi, kommunikation och research för the Liberal Democrats i England, konsulterande CMO på News UK:s radiodivision Wireless Group, marknadschef för både The LAD Bible och The Health Lottery. Hon har också agerat rådgivare för den brittiska regeringens utredning om framtiden för högkvalitativ journalistik. Mimi inledde sin karriär som vetenskapsjournalist på Sunday Times och Times. Hon är en av Marketing Weeks Vision 100, tidigare nominerad till Årets Marknadsförare och en grundare av Women in Journalism and Media For All.

Läs mer

Unlocking the Power of Buyer Group Marketing

B2B buying is conducted by groups of people rather than by individuals, and these B2B buyers are looking for permission to agree. Understanding and connecting with the full Buyer Group by building brand earlier is the most effective way to unblock stalled deals and drive impact in B2B. LinkedIn have partnered with Bain & Company and Newton X to look at the social and emotional group-based decision-making dynamics of buyers.

Läs mer

Emma Lundgren
Head of Agency Partnerships & Creative Labs Nordics, TikTok

Emma Lundgren är chef för Agency Partnerships för TikTok Nordics. Hon har arbetat i mediebranschen de senaste 17 åren och har en svaghet för allt som rör video. Emma har tidigare arbetat som kommersiell ledare för Snapchat Sverige och som Country Manager Nordics för Unruly innan hon hittade sitt eviga hem på TikTok.

Läs mer

Bulletproof Your Results through the Power of Creativity

Cutting through the noise is increasingly difficult - or is it? What is considered “great” is highly subjective and quickly changing, but TikTok has you covered. Tapping into communities and trends with creative curiosity is going to pay you back in more ways than one.

Läs mer

Garry Hudson
Chief Performance Officer, Wavemaker

Garry Hudson är Chief Performance Officer på Wavemaker. Tidigare erfarenhet inkluderar bl a Merchant Marketing Manager på Klarna, Head of Partner Products på Eniro och Head of Global Marketing på Hyper Island.

Läs mer

The Future Search Landscape

Forget the idea that Google is the only search game in town. Today's consumers are searching everywhere – from TikTok and Instagram for inspiration to Amazon and other retailers for products. Discover how this and LLMs have already diversified the search landscape and find out what brands need to do.

Läs mer

Lovisa Smedberg
Head of Data & Tech Consulting, GroupM

Lovisa har en medfödd passion för tech och en stark beslutsamhet att främja kvinnor inom området. Hon trivs som bäst när hon arbetar med kunder i digital transformation samt med teknisk arkitektur och datastrategiprojekt. Hennes roll sträcker sig över hela GroupM i Norden.

Läs mer

Greenwashing eller genombrott? Hållbar mediemix 2025

För några år sedan talades det vitt och brett om hållbarhet inom kommunikation. Covid skiftade detta fokus och under de efterföljande åren kom ämnet inte tillräckligt högt på agendan. Tills nu! Företag sätter idag inte bara mål inom hållbarhet utan önskar även planera sin mediemix därefter.

Lovisa lyfter trenden och sätter hållbarhet och media i ett större sammanhang, dvs vad är mellanskillnaden på försäljning och CO2 utsläpp i en ”grönoptimerad” mix? Hur mycket bilutsläpp skiljer det sig mellan planerna för en stor svensk annonsör? Och kan hållbar annonsering bli lönsam?

Läs mer

Calle Hemström Chowdury
Head of Creative Services, GroupM

Calle är chef för vår Creative Studio på GroupM. Han har erfarenhet från både varumärke, PR och reklam under de senaste tio åren och har jobbat med allt från lansering av 5G på den svenska marknaden för Ericsson till Creative Direction på Storytels sponsringskampanj tillsammans med SvFF och nu senast slagkraftiga gaming-aktiveringar för PlayStation. Calle är en ivrig Gen AI-användare i både sin yrkesroll och utanför jobbet och är lättad att vår bransch mognat i våra diskussioner om detta spännande ämnet.

Läs mer

AI-Powered Creatives or Creative-Powered AI?

Kommer du ihåg AI-revolutionen? Det är inte borta, det har bara vuxit upp. Den här presentationen utforskar det numera mognare Gen AI-landskapet och tar upp utmaningen i att navigera i den expanderande verktygslådan och att lyckas fokusera insatser för maximal effekt. Calle diskuterar hur strategisk integrering av viktiga AI-verktyg både kan förstärka kreativ produktion, omdefiniera arbetsflöden och låsa upp nya möjligheter i din kreativa process.

Läs mer

Johanna Fahlström
CEO, Wavemaker

Johanna Fahlström är vd på Wavemaker och har verkat inom GroupM sedan 2016. Hon har en bakgrund inom sales och marketing, bl a som strategisk försäljningschef på Bonnier i åtta år, samt från marknadssidan på Tre. Johanna har en extrem nyfikenhet på vad som driver affär.

Läs mer

Wavemaker